Learning with digital testimonies (LediZ)
print

Links and Functions
Language Selection

Breadcrumb Navigation


Content

From the Project

Publications

  • Ballis, A.; Barricelli, M.; Gloe, M. (2019): Interaktive digitale 3D-Zeugnisse und Holocaust Education – Entwicklung, Präsentation und Erforschung. In: Ballis, A. & Gloe, M. (Hgg.): Holocaust Education Revisited. Wahrnehmung und Vermittlung – Fiktion und Fakten – Medialität und Digitalität. Wiesbaden: Springer VS, S. 403-436.
  • Barricelli, M.; Gloe, M. (2019): Neue Dimensionen der Zeugenschaft. Digitale 2D/3D-Zeugnisse von Holocaust-Überlebenden aus fachdidaktischer Sicht. In: Fröhlich, C. & Schmidt, H. (Hgg.): Jahrbuch für Politik und Geschichte Bd. 7. Stuttgart: Franz Steiner Verlag, S. 45-65.
  • Ballis, A.; Gloe, M. (2020): Interactive 3D Testimonies of Holocaust Survivors in German Language – Methodological Framework for Research and Education. In: Ballis, A. & Gloe, M. (Hgg.): Holocaust Education Revisited. Orte der Vermittlung – Didaktik und Nachhaltigkeit. Wiesbaden: Springer VS., S. 343-368.
  • Ballis, A.; Gloe, M. (2020): “You Have to Become an Upstander!” ‚Holocaust Education‘ und ‚Human Rights Education‘ im digitalen Zeitalter (available at www.ulfabraham.de).

Presentations